A Szegedi Nemzeti Színház számos bemutatóval készül az évadban, amely mindenképpen kiemelkedő a vidéki játszóhelyek kínálatában. Öt előadás során összesen hat különleges művel várják az operarajongókat a Szegedi Nemzeti Színházban.
A bemutatók sora Puccini szenvedéllyel fűtött Bohéméletével kezdődik, október 22-én, amelyet egy produkció keretében két egyfelvonásos, Henry Purcell Dido és Aeneas, valamint Tom Johnson Négyhangú operája követ. Majd Mozart két klasszikusa elevenedik meg a színpadon, a Szöktetés a szerájból és a Don Giovanni. A sorozatot pedig Donizetti Maria Stuarda koncertszerű operájának hazai ősbemutatója zárja. Mindezek mellett, az operatagozat viszi színre a Leonce és Léna című musicalt és a Marica grófnő című operettet is.
„Azt gondolom, nagy baja a jelenlegi operajátszásnak, hogy nem a társulati tagokra keresnek operát, hanem világszerte víziók vannak, amelyek nincsenek összhangban sem az adott színház énekeseivel, sem zenekarával. A választásom legfőbb szempontja az volt, hogy a társulati tagoknak élmény legyen játszani, és persze hogy a művek a közönség számára is ismerősen csengjenek” – mondja a színház zenei vezetője Dinyés Dániel, aki nem csak az operatagozat működéséért felelős, de a többi zenés darab, az operettek és a musicalek, valamint a prózai darabok zenés betétjei is az ő gondozásában kerülnek színre.
A zenei életre nevelés, az utánpótlás céljából pedig, tavaly Göttinger Pál rendezővel elindították az Operabeavató sorozatot, amely során könnyed, humoros stílusban avatják be a nézőket az operák dallam- és látványvilágának alkotói árnyalataiba és fortélyaiba.
„A Bohéméletet kezdtük el feldolgozni, de nem tudtuk befejezni. Novembertől viszont tervezzük, hogy a Don Giovannival újraindítjuk az Operabeavatót, és reméljük, a márciusi bemutatóig fel tudjuk dolgozni a művet” – mondja Dinyés Dániel, akitől azt is kérdeztük, mi az igazán vonzó a szegedi operajátszásban a szakma és a közönség számára?
Műsor: Papageno
Műsorvezető: H. Varga Mariann