A Reggeli tárlat vendége Göncz Dalma betonművész, aki Szerémi Nórának elárulta, hogyan lesz a rideg betonból műalkotás.
Göncz Dalma Budapesten élő és alkotó művész. Témáit olyan festett és mintázott formában szereti feldolgozni, amelyeknél látható és érzékelhető az ellentétek szimbiózisa. A differenciáltság anyagában és mondanivalójában is fellelhető.
Anyagát tekintve: a megformált rideg beton felületek, illetve a nőiesen légies festékek pigmentjének könnyed „megfolyása” együtt kerek egészet alkotnak. E két anyag összeolvadásával keletkezhet egy új, általa megelevenített világ a „betonográfia” (absztrakt festészet plasztikus képábrázolással).
Mondanivalóját tekintve: az ellentétek az anyagsajátosságon túl, a mondanivalót is befolyásolják, hiszen a betonnal szembeni negatív sztereotípia (pl.: nagyvárosi betondzsungel) ellentétben áll a háborítatlan anyatermészettel, a faunával és flórával szemben.
Célja a beton művészibb oldalról való megismertetése, az ember alkotta mesterséges „kővilág” és az érintetlen természet közti szakadék összekötése, alkotókkal, gyűjtőkkel, kiállítókkal, művészetekre nyitott személyekkel való megkedveltetése és elfogadtatása.
A beton szürke, rideg és unalmas. A háromgyerekes anya és képzőművész merész színekkel, izgalmas struktúrákkal és sajátos lelkülettel teremt kapcsolatot a természet és a modern, betonból épült világ között.
NYITÁNY – Szerémi Nórával és Tari Ibolyával
Adás: 2022.03.18.