Kedden, egyszerre nyílt meg mindkét tárlat a Magyar Fotográfusok Háza – Mai Manó Házban.
Az egyik az Érzékeny önpusztító című kiállítás. 100 éve született a magyar fotográfia történetének egyik legjelentősebb alakja Berekméri Zoltán, aki az 1940-es évektől a ’80-as évek végéig alkotott. Tragikus életének számos pontja ismert és feltárt, azonban sorsának művészetéhez alig van köze: képein egy sajátságos világ bontakozik ki, amelyben a tiszta kompozíció, a fotográfiai hagyományok iránti tisztelet és egy különös „belső monológ” játssza a főszerepet.
A másik kiállítás pedig a A Miloš Dohnány a városban címet viseli. Ez a modern szlovák fotográfia jelentős képviselőjének képeiből mutat be válogatást. A Mai Manó Házban kiállított képanyag Dohnány fotóinak több tematikus sorozatából válogat, figyelmének középpontjában az urbánus élet és a modern pozsonyi építészet egymásba fonódásának és az 1930-as és 1940-es évek Pozsonya állt. Miloš Dohnány a kortárs fotográfia egyik vezető alakja volt, az új technológiák rajongója, pedagógus, esszéista, a fotográfia első szlovákiai kritikusa és teoretikusa. Rövid, de termékeny életet élt, és kiváló életművet hagyott hátra.
Vendégünk: Baki Péter a Magyar Fotográfusok Háza – Mai Manó Ház igazgatója, a Berekméri kiállítás kurátora
- INTERMEZZO – Bálint Edinával
Adás: 2023.01.27.