A Cinemusicban ezen a héten vasárnap Patrick Doyle skót származású zeneszerző lesz a Klasszik Rádió filmzenei műsorának vendége. Jöjjön most néhány érdekesség Kenneth Branagh-val való legendás kapcsolatáról.
„Londonban zenész voltam, bárokban és éttermekben játszottam, a város minden divatos helyén, hogy kifizethessem a számláimat. Aztán megismerkedtem egy sráccal, akit Kenneth Branaghnak hívnak. Nagyon szerettem volna újra a zenémre koncentrálni, ő pedig meghívott, hogy legyek az akkori színházi társulata, a Renaissance Company zenei vezetője. Ez lehetővé tette, hogy kizárólag a zeneszerzésre összpontosítsak. Először a tizenkettedik éjszaka produkcióján dolgoztam, majd nem sokkal később turnéra indultunk ami hatalmas élmény volt. Megismertem Emma Thompsont és Judi Denchet, valamint Derek Jacobit. Kennel való találkozásom hatalmas változást hozott az életünkben.
1995-ben egy hajnalban, 5 órakor telefonon hívtak, hogy Oscar-díjra jelöltek a legjobb eredeti zenéért, az Értelem és érzelem című film kapcsán. Fantasztikus érzés volt! Manapság a filmek körüli, a jelölés megszerzéséért folytatott kampányok hatalmas üzletet jelentenek, de 20 évvel ezelőtt ez még másról szólt. A következő évben ismét jelöltek, akkor a Hamletért.
Megtiszteltetés volt, hogy két éven át részt vehettem az Oscar-díjakon, és nagyon hálás vagyok az élményért, nagyon jól szórakoztunk. Lesley és én imádtuk ennek minden percét – szépen felöltözve, limuzinban, barátokkal, akiket szintén jelöltek. Utána a Beverly Hills Hotelben kötöttünk ki Emma Thompsonnal és Alan Rickmannal, lerúgtuk a cipőnket és koccintottunk! Az, hogy mindannyian Hollywoodba kerülhetünk onnan, ahonnan indultunk, elképesztő jó móka volt. Ebben az iparágban két lábbal a földön kell állni, de nagyon jó élvezni azokat a pillanatokat amilyeket csak Hollywood csodálatos, varázslatos cirkusza adhat, de nem szabad túl komolyan venni ezeket a pillanatokat.
A filmalkotás valósága az, hogy ez egy munka. A rendező olyan zenét akar, amely illeszkedik a filmhez, és ezt nekem el kell készítenem. Megtanultam, hogy a legjobb, ha először ötleteket keresünk, mielőtt lenyomnánk a billentyűzetet, mert a jó ötletek kidolgozása eltarthat egy ideig. Az én feladatom az, hogy a film zenéjét megfelelővé tegyem. Azért vagyok ott, hogy lekottázzam a zenét, és miközben írok, nem gondolok arra, hogy a filmzene élete túlmutathat a filmen, abból a szempontból, hogy az emberek évekig hallgatják, felhasználják, jogdíj meg ilyesmi. A munka, a feladat a lényeg.”
forrás: https://www.thenational.scot/news/17369993.patrick-doyle-10-things-changed-life/