WE CAN HANDEL IT! – ZSOVÁR JUDIT ÉS A SIMPLICISSIMUS ESTJE

We can Handel it! Címmel, október 7-én hallhatjuk Zsovár Judit és a Simplicissimus Kamaraegyüttes koncertjét az Óbudai Társaskörben. Erről beszélgettünk Németh Zsomborral, a formáció művészeti vezetőjével a Papagenoban.

 

George Frideric Handel – avagy Georg Friedrich Händel – neve minden hangversenylátogató számára biztosíték arra, hogy ikonikus alkotásai megszólaltatásával, különleges élményben lehet része. Händel gazdag életművének számos alkotása rendkívül népszerű, de a kutatók, zenetörténészek, zenészek számára, szinte kimeríthetetlen kincsesbánya a barokk egyik legfontosabb komponistájának életútja, amely számtalan további felfedezésre érdemes művet tartalmaz. A Simplicissimus Kamaraegyüttes hangversenyén ezúttal kevésbé ismert Handel-operák részletei csendülnek fel, továbbá néhány gyöngyszem kimeríthetetlen kamarazene-ovure-jéből, illetve egy trombitára és vonósokra írt szvit, melyet egyik kortársa állított össze a már életében híressé vált Vízizene részleteiből.

Az est főszereplője Zsovár Judit énekművész és zenetörténész lesz, aki igazi Handel-specialista: 2020-ban jelent meg Anna Maria Strada, Prima Donna of G. F. Handel című könyve, amelyben – többek között – az énekesnő sajátos énektechnikáját vizsgálta; zenetörténeti kutatásainak eredményeit historikus irányultságú énekművészként kamatoztatja. A Simplicissimus Kamaraegyüttes egy 2012. április 30-i kamarakoncertet követően alakult meg egy alkalmi formáció tagjaiból. Az együttes azóta visszatérő vendég a Müpában, az Óbudai Társaskörben és a Zenetudományi Intézet (volt Erdődy-palota) Bartók-termében, illetve fellépett a Nádor-terem, a FUGA, a Hátsó Kapu és a Rózsavölgyi Szalon mellett Budapest és vonzáskörzete jelentősebb templomaiban és kastélyaiban. A Simplicissimus repertoárja a késő reneszánsztól egészen a romantika végéig ível, de műsorain elsősorban a 17. század második-, és a 18. század első felének kamarazenei művei szerepelnek.

Az együttes rugalmas méretű és összeállítású. Egy 7 fős „keménymagból” áll, de koncertjein rendre más formában képviselteti magát: tartott már hangversenyt kettő, illetve húsz közreműködővel is. Az ensemble tagjai korhű hangszereken játszanak. Céljuk azonban az adott korszak hangzásvilágának és előadói stílusának restaurálásán túl az is, hogy a zeneművek előadásukban hasonló revelációval hassanak, mint saját korukban. 

Back To Top