Weiler Péter Void című kiállítása az Art Factory-ben

Weiler Péter képzőművész nagyon sokszínű művészi pályáján számos érdekességet, a tárlatok mellett figyelemfelhívó akciókat is találunk.

2010-ben például, az Elvis Budapesten kollekció a Hajtás Pajtás biciklifutárok hátizsákján járta be egy hónapon keresztül Budapestet. A képekből a Százszorkép Kiadó készített képeslap, naptár és poszter kollekciót.

2014-ben a köveskáli buszterminált alakította át galériává. Itt mutatkozott be a Route ’71 című balatoni témájú sorozata. A képek a Balaton Sound fesztiválon óriás molinókon váltak a rendezvény installációjává.

2015-ben a vasárnapi nyitvatartás kapcsán szervezett országos hírű performance-ot, a kocsija csomagtartójából árult termékeket a zárva tartó nagyáruházak előtt. A Különjárat címmel Tihanyban egy oldtimer Robur buszban szervezett tárlatot továbbra is a Balaton ihlette új képeiből.

2016-ban a Godot Galériában az amerikai nagykövetasszony, Colleen Bell nyitotta meg Pop New York című kiállítását.

Bátor Tábor támogatására a Behind The Clouds képsorozat 15 legjobb magyar zenész és zenekar portréit foglalta össze, amit a Kieselbach Galériával közösen szervezett jótékonysági aukción közel 10 millió forint értékben értékesítettek. Közéleti performance-ok közül emlékezetes a Minden magyar szobor avatása a Parlament előtt, valamint az egészségügy állapotára felhívó, hullazsákká átalakítható kórházi pizsama demonstrációja a Jahn Ferenc Kórház előtt.

2017 májusban Hevesi Judit költőnő Holnap ne gyere című kötetéhez kapcsolódó kiállítást szervezett az Andrássy út 66-ban.

2017 szeptemberben a Godot galériában az Üdvözlet Aligáról című kiállítást nagy sajtóvisszhang mellett, Gothár Péter nyitotta meg.

A képek Kádár Jánossal, a jóléti elemekre építő szocialista szervilizmussal, és a lemondó beletörődéssel foglalkoznak. Aliga 1 és Aliga 2 két külön világ, és mindkettő együtt izolált sziget a Balaton partján. Hétköznapi nyaralók, és a politikai elit. Ez a kettősség vezeti az Üdvözlet Aligáról képeit, egy sorozaton belül váltakoznak az életképek és a hatalom figurái alkotta jelenetek. Az Élet és Irodalom 2017 szeptember 22-i számában Gothár Péter megnyitó szövege mellett megjelent a képekből egy válogatás.

2019-ben Weiler Péter és drMáriás a Kieselbach Galéria által szervezett közös kiállításon mutatkoztak be együtt. Az Önarckép Trianonnal című kiállítás képei a két művész családtörténeteire épült, a személy dráma a világtörténelmi események tükrében bontakozott ki.

Weiler Péter képzőművész a pandémia időszaka alatt is rendkívül aktív volt. 2020-ban többek között, a Checkout című kiállítással jelentkezett, amely a New York-i Chelsea Hotel világhírű lakóinak az életét dolgozta fel. Azt a tényt, hogy a Chelsea Hotelt 1939-től magyar tulajdonosok működtették még soha korábban nem tárta fel senki Magyarországon. A magyar Bard család támogatta a fiatal művészek lakhatását, közösséget teremtettek olyan legendás alkotókkal, mint Leonard Cohen, Janis Joplin, Bob Dylan, Jim Morrison, Allen Ginsberg vagy Jack Kerouac. Weiler Péter kiállítása egy budapesti ipari csarnokban vonultatta fel a megfestett portrékon keresztül az egyes szereplők élettörténetét. 

2021-ben Magyarországon először Weiler Péter készített és értékesített kriptovalutáért alkotást. A Bitcoin bánya az Alföldön című NFT (non-fungible token) alkotása 1Ether áron kelt. 2019-ben kezdte el a School of Visual Arts MFA programját, és idén diplomázik. A VOID című most nyíló kiállítása a diplomamunkája egyik eleme, amit az Art Factory-ben mutat be először.

Weiler Pétertől azt is kérdeztük a Papagenoban, hogy a VOID mire utal, az eredeti jelentése, üresség mit kíván megjeleníteni, illetve mit is jelent pontosan a kriptovaluta a képzőművészetben?  

Back To Top