A MÁV SZIMFONIKUS ZENEKAR KÖZELGŐ HANGVERSENYEI

Ma este és jövő pénteken is játszik a zenekar a Zeneakadémia Nagytermében.

A zenekar ma az Emlékképek című műsorát adja elő. Kesselyák Gergely karmester közismert arról, hogy időnként kevésbé ismert szerzők műveivel lepi meg a közönséget. Ilyen az 1945-ben született Alexey Rybnikov orosz zeneszerző is. Sok filmzenét komponált és hazájában nevéhez kötődik az első rockopera megírása is. Szereti a filozofikus és drámai témákat. Gordonkaversenyében vannak nagyon drámai részek id, de a mű vége a békés elmúlás ábrázolása. A darab szólistája Stankowski Endre, az Operaház zenekarának legfiatalabb szólamvezetője.

A hangverseny második részében egy jól ismert mű, Anton Bruckner utolsó szimfóniája hangzik el. Bruckner mélyen hívő ember volt, a IX. szimfóniát „A jó Istennek” ajánlotta, a zene ennek megfelelően méltóságteljes, ünnepélyes.

Jövő péntekre a Nemzeti Énekkarral közösen tervezték Juraj Filas: Requiem-jének magyarországi bemutatóját, ez sajnos anyagi okokból elmarad, mi viszont nem maradunk hangverseny nélkül. Ugyanis a meghirdetett időpontban nagyszabású Operaesten vehetünk részt!

A karmester ez alkalommal kifejezetten a magyar operaélet három kiváló tenorjára építette a koncert műsorát. Mivel folyamatosan figyelemmel kíséri a szomszédos országok operajátszását, szívesen dolgozik a határon túli magyar énekesekkel is.

Így hívta meg a közreműködők sorába Tóbisz Titusz tenort, aki Szlovákiában, Rimaszombatban született, tanulmányait szülővárosában, majd Füleken, és a Kassai Állami Konzervatóriumban végezte. Volt rockénekes, musical-énekes, jelenleg a Kassai Operaház vezető tenorja. Horváth István Pécsett született és tanult, a bel canto és lírai szerepek kiváló előadója, Fekete Attila a Budapesti Operaház egyik vezető tenorja, gyakran vendégszerepel külföldön is.

A hangversenyt a népszerű operarészletek között rövid zenekari művek színesítik. Két olyan zenekari szvit tételei csendülnek föl, amelyek születését a szerzők, Respigni és Korngold operai élményei ihlették. Hallhatunk részleteket a Bohéméletből, a Rózsalovagból és A nürnbergi mesterdalnokokból is.

Kesselyák Gergely az Állami Operaház első karmestere, túlnyomórészt színházi karmesterként tevékenykedik. Kiváló érzéke van a zenében kifejezett drámák előadásához, vezénylése mindig csupa energia, és a jól ismert művekben is felfedez olyan vonásokat, amelyek megmutatásával meglepetést okoz a közönségnek.

 

Az Intermezzo vendége: Kesselyák Gergely karmester

INTERMEZZO – Bálint Edinával

Adás: 2023.01.20

Back To Top